Huishoudelijke ondersteuning
Hulp bij huishouden
Er kan een moment komen dat het voor u moeilijk of te zwaar wordt om zelf te zorgen voor een schoon en leefbaar huis. Thuiszorg IZO biedt u dan de helpende hand via huishoudelijke hulp.
De huishoudelijke hulp kan taken van u overnemen of met u samen doen die -op dat moment- te zwaar of moeilijk voor u zijn. Voor Thuiszorg IZO is het belangrijk dat u, ondanks dat u niet alles meer zelf kunt, u met hulp toch in uw eigen woning kunt blijven en een schone prettige leefomgeving heeft.
Huishoudelijke hulp kan ook tijdelijk nodig zijn, bijvoorbeeld na een operatie, ook hiervoor kunt u bij Thuiszorg IZO terecht.
Hoe regel ik huishoudelijke hulp?
Via de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning):
Een indicatie voor huishoudelijke hulp via de WMO kunt u aanvragen via uw gemeente.
Via PGB (Persoons Gebonden Budget):
Een PBG voor huishoudelijke hulp kunt u aanvragen via uw gemeente.
Via de WLZ (Wet Langdurige Zorg):
Heeft u een WLZ indicatie, maar woont u nog wel thuis, dan kan de huishoudelijke hulp in veel gevallen via de WLZ vergoed worden.
Particulier>Als u zelf de huishoudelijke hulp wilt regelen omdat u bijvoorbeeld niet in aanmerking komt voor een indicatie via de WMO, kunt u de hulp ook particulier regelen. U kunt contact met ons opnemen, we bespreken dan met u wat we voor u kunnen betekenen.
Ik heb hulp bij huishouden aangevraagd en nu?
Indien u via de WMO of PGB een indicatie aan wilt vragen voor de huishoudelijke hulp kunt u contact opnemen met uw gemeente.
Er zal een gesprek plaatsvinden met een medewerker van de WMO waarbij besproken wordt wat er in uw persoonlijke situatie nodig is. Hierna zal de gemeente contact opnemen met Thuiszorg IZO en wij zullen een afspraak met u maken voor een persoonlijk gesprek bij u thuis. Hierbij zullen uw wensen en verwachtingen besproken worden en zullen wij u vertellen wat u van ons kunt en mag verwachten. Er zullen ondersteuningsplannen met u worden opgesteld waarin beschreven wordt wat u zelf wilt of kunt blijven doen en wat wij van u over zullen nemen of wat u samen met de hulp zal doen. Dit ondersteuningsplan wordt aangepast op uw persoonlijke situatie.
Voor een WLZ indicatie kunt u terecht bij het Zorgkantoor. Mocht u een WLZ indicatie hebben en u heeft thuis de huishoudelijke hulp nodig, kunt u ons bellen 0172-444423. Wij komen bij u thuis om alles voor en met u te regelen.
Voor particuliere huishoudelijke hulp kunt u ons bellen; 0172-444423.
We zullen samen met u kijken wat uw wensen zijn, zullen een afspraak voor een huisbezoek met u maken en de huishoudelijke hulp voor en met u regelen.
Uiteraard kunnen en willen wij u helpen met de aanvraag voor huishoudelijke hulp, neemt u als u vragen heeft contact op met ons 0172-444423
Bij huishoudelijke hulp via een indicatie van de WMO wordt via het CAK (centraal administratie kantoor) een eigen bijdrage bij u in rekening gebracht. Uw eigen bijdrage via het CAK is maximaal € 19,- per maand. Hierover kunt u alles vinden op de website van het CAK
Wat kan ik verwachten van een huishoudelijke hulp van Thuiszorg IZO?
Wij komen eerst bij u thuis om al uw vragen te beantwoorden en een duidelijk beeld te krijgen van uw wensen, verwachtingen en uw leefsituatie en u duidelijkheid te geven over wat wij voor u kunnen doen. Op deze manier kunnen we de hulp op u aanpassen en kunt u al uw vragen aan ons stellen.
De huishoudelijke medewerkers kunnen u helpen met bijvoorbeeld, afstoffen, stofzuigen, ramen zemen of andere werkzaamheden waar u hulp bij kunt gebruiken.
Huishoudelijke hulpen van Thuiszorg IZO zijn professionele hulpen waarvan u goede kwaliteit mag en kunt verwachten.
Thuiszorg IZO zorgt ervoor dat dezelfde medewerker bij u komt op een vaste dag en tijd in de week.
Voor aanvang van de hulp zijn wij bij u op huisbezoek geweest, hebben we alle wensen en bijzonderheden met u doorgesproken, hebben we samen met u een ondersteuningsplan opgesteld en het zorgdossier aan u overhandigd.
Met deze informatie kan de hulp zelfstandig aan het werk bij u.
U zult van ons 1x per 4 maanden een planning ontvangen waarop staat wanneer u huishoudelijke hulp kunt verwachten en van wie. Mocht daar om welke reden dan ook een verandering in komen zult u hier tijdig over gebeld worden en bespreken we met u de reden van de verandering en kijken we naar een geschikt ander moment van de hulp, zo blijft u baas over uw eigen agenda.
Wij vinden een goede communicatie erg belangrijk, u kunt ons met iedere vraag, wijziging of opmerking bellen en we zullen samen met u naar de oplossing kijken!
Met al uw vragen over huishoudelijke hulp kunt u bij ons terecht: 0172- 44 44 23
Huishoudelijke ondersteuning
Hulp bij huishouden
Er kan een moment komen dat het voor u moeilijk of te zwaar wordt om zelf te zorgen voor een schoon en leefbaar huis. Thuiszorg IZO biedt u dan de helpende hand via huishoudelijke hulp.
De huishoudelijke hulp kan taken van u overnemen of met u samen doen die -op dat moment- te zwaar of moeilijk voor u zijn. Voor Thuiszorg IZO is het belangrijk dat u, ondanks dat u niet alles meer zelf kunt, u met hulp toch in uw eigen woning kunt blijven en een schone prettige leefomgeving heeft.
Huishoudelijke hulp kan ook tijdelijk nodig zijn, bijvoorbeeld na een operatie, ook hiervoor kunt u bij Thuiszorg IZO terecht.
Hoe regel ik huishoudelijke hulp?
Via de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning):
Een indicatie voor huishoudelijke hulp via de WMO kunt u aanvragen via uw gemeente.
Via PGB (Persoons Gebonden Budget):
Een PBG voor huishoudelijke hulp kunt u aanvragen via uw gemeente.
Via de WLZ (Wet Langdurige Zorg):
Heeft u een WLZ indicatie, maar woont u nog wel thuis, dan kan de huishoudelijke hulp in veel gevallen via de WLZ vergoed worden.
Particulier>Als u zelf de huishoudelijke hulp wilt regelen omdat u bijvoorbeeld niet in aanmerking komt voor een indicatie via de WMO, kunt u de hulp ook particulier regelen. U kunt contact met ons opnemen, we bespreken dan met u wat we voor u kunnen betekenen.
Ik heb hulp bij huishouden aangevraagd en nu?
Indien u via de WMO of PGB een indicatie aan wilt vragen voor de huishoudelijke hulp kunt u contact opnemen met uw gemeente.
Er zal een gesprek plaatsvinden met een medewerker van de WMO waarbij besproken wordt wat er in uw persoonlijke situatie nodig is. Hierna zal de gemeente contact opnemen met Thuiszorg IZO en wij zullen een afspraak met u maken voor een persoonlijk gesprek bij u thuis. Hierbij zullen uw wensen en verwachtingen besproken worden en zullen wij u vertellen wat u van ons kunt en mag verwachten. Er zullen ondersteuningsplannen met u worden opgesteld waarin beschreven wordt wat u zelf wilt of kunt blijven doen en wat wij van u over zullen nemen of wat u samen met de hulp zal doen. Dit ondersteuningsplan wordt aangepast op uw persoonlijke situatie.
Voor een WLZ indicatie kunt u terecht bij het Zorgkantoor. Mocht u een WLZ indicatie hebben en u heeft thuis de huishoudelijke hulp nodig, kunt u ons bellen 0172-444423. Wij komen bij u thuis om alles voor en met u te regelen.
Voor particuliere huishoudelijke hulp kunt u ons bellen; 0172-444423.
We zullen samen met u kijken wat uw wensen zijn, zullen een afspraak voor een huisbezoek met u maken en de huishoudelijke hulp voor en met u regelen.
Uiteraard kunnen en willen wij u helpen met de aanvraag voor huishoudelijke hulp, neemt u als u vragen heeft contact op met ons 0172-444423
Bij huishoudelijke hulp via een indicatie van de WMO wordt via het CAK (centraal administratie kantoor) een eigen bijdrage bij u in rekening gebracht. Uw eigen bijdrage via het CAK is maximaal € 19,- per maand. Hierover kunt u alles vinden op de website van het CAK
Wat kan ik verwachten van een huishoudelijke hulp van Thuiszorg IZO?
Wij komen eerst bij u thuis om al uw vragen te beantwoorden en een duidelijk beeld te krijgen van uw wensen, verwachtingen en uw leefsituatie en u duidelijkheid te geven over wat wij voor u kunnen doen. Op deze manier kunnen we de hulp op u aanpassen en kunt u al uw vragen aan ons stellen.
De huishoudelijke medewerkers kunnen u helpen met bijvoorbeeld, afstoffen, stofzuigen, ramen zemen of andere werkzaamheden waar u hulp bij kunt gebruiken.
Huishoudelijke hulpen van Thuiszorg IZO zijn professionele hulpen waarvan u goede kwaliteit mag en kunt verwachten.
Thuiszorg IZO zorgt ervoor dat dezelfde medewerker bij u komt op een vaste dag en tijd in de week.
Voor aanvang van de hulp zijn wij bij u op huisbezoek geweest, hebben we alle wensen en bijzonderheden met u doorgesproken, hebben we samen met u een ondersteuningsplan opgesteld en het zorgdossier aan u overhandigd.
Met deze informatie kan de hulp zelfstandig aan het werk bij u.
U zult van ons 1x per 4 maanden een planning ontvangen waarop staat wanneer u huishoudelijke hulp kunt verwachten en van wie. Mocht daar om welke reden dan ook een verandering in komen zult u hier tijdig over gebeld worden en bespreken we met u de reden van de verandering en kijken we naar een geschikt ander moment van de hulp, zo blijft u baas over uw eigen agenda.
Wij vinden een goede communicatie erg belangrijk, u kunt ons met iedere vraag, wijziging of opmerking bellen en we zullen samen met u naar de oplossing kijken!
Met al uw vragen over huishoudelijke hulp kunt u bij ons terecht: 0172- 44 44 23
Onze huishoudelijke ondersteuners:
Ellen Ros
Coördinator huishoudelijke ondersteuning & vertrouwenspersoon
Werkdagen: maandag, woensdag en vrijdag
Ellen@izo.nl
Merlin Slagter
Planner huishoudelijke ondersteuning
Werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag en donderdag
Merlin@izo.nl
Gaby Pauw
Planner huishoudelijke ondersteuning
Werkdagen: maandag, woensdag en donderdag
Gaby@izo.nl
Marion Bakker
Planner huishoudelijke ondersteuning
Werkdagen: dinsdag, donderdag en vrijdag
Marion@izo.nl
Jolanda Hollinga
Planner huishoudelijke ondersteuning
Werkdagen: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag
Jolanda@izo.nl